5 Adımda TikTok Reklamları Oluşturma

Adım adım TikTok reklam kampanyası oluşturma.

Neden TikTok?

TikTok, bugüne kadar 2 milyardan fazla indirme ile en hızlı büyüyen sosyal medya platformu oldu. Özellikle bu salgın dünyada TikTok, kendi içeriklerini yaratarak birbirleriyle bağlantı kurmanın yeni ve eğlenceli yollarını arayan insanlar için uygun platform oldu.

TikTok kitle verilerini yayınlamasa da, raporlar kullanıcı tabanlarının Z Kuşağından Y kuşağına doğru genişlediğini onaylıyor; ancak, kullanıcıların% 67'si 29 yaşın altındadır. Yaklaşık 800 milyon aylık aktif kullanıcıya sahipler ve bunların 65 milyonu ABD'de.

TikTok reklamlarınızı oluşturmak için 5 adım

TikTok reklamcılığı üç katmanda yapılandırılmıştır: reklam kampanyaları, reklam grupları ve reklamlar. Bu bölümde, TikTok reklamlarınızı çalışır duruma getirmek için bunlardan her birini oluşturma adımlarında size yol göstereceğim.

  1. Adım: Bir işletme hesabı oluşturun

    Halihazırda kişisel bir TikTok hesabınız olsa bile, özellikle işiniz için bir hesap oluşturmanız gerekecektir — burada iş e-postanızı kullanmanızı tavsiye ederim. Geçmişte, işletmenizin platformda reklam vermesi için onay almanız gerekiyordu, ancak şimdi herkes içeri girip kampanyalar başlatabilir.

    1. Adım: Bir reklam kampanyası oluşturun

      Giriş yaptıktan sonra, TikTok sizi doğrudan kampanya oluşturmaya götürecektir. Başlamadan önce etrafı karıştırmak isterseniz, "Kampanya" sekmesinden kolayca geri dönebilirsiniz. Gerçekten, bu platform çok basittir , bu yüzden kaybolamazsınız.

    Kampanyanıza bir ad vermeyi ve bütçenizi ayarlarda belirlemeyi unutmayın! TikTok'ta güzel bir özellik: Kampanya düzeyinde kolayca yaratıcı bir split testi başlatabilirsiniz.

    Kampanyanıza bir ad verdikten ve bütçenizi belirledikten sonra sıra gelir. Kampanyanız için bir reklam hedefi seçmeniz gerekiyor. Çoğu reklam platformu gibi, TikTok bunu sizin için parçalara ayırır. Seçenekleri inceleyelim.

    Reklam hedefleri İlk ve en iyi dönüşüm hunisi seçeneğiniz farkındalıktır: bir erişim kampanyası başlatın. Bu tür bir kampanya tamamen marka bilinci oluşturma amaçlıdır ve bir harekete geçirme ifadesi içermez ve yalnızca reklamınızı olabildiğince çok kullanıcıya göstermeyi amaçlar.

    Kullanıcıları sitenize çekmek, mobil uygulamanızı indirmek veya markalı videonuzun TikTok'taki görüntülemelerini artırmak için TikTok'taki reklam modellerini kullabilirsiniz.

    1. Adım: Bir reklam grubu seçin

      İşler burada işler hale geliyor. Burada reklam yerleşimlerini, ayrıntıları, bütçeyi ve faturalandırmayı ve üçüncü taraf izlemeyi seçeceksiniz. Reklam ayrıntıları, kampanya hedefinize göre değişecektir, ancak oldukça basit olmalıdır. Örneğin, hedefiniz olarak "trafik" i seçerseniz, reklam ayrıntılarının kullanıcıları web sitenize mi yoksa bir uygulamaya mı çekip çekmediğinizi ve tam olarak nereye ulaşmalarını istediğinizi tanımlaması gerekir.

    Hatırlatma: Daha derin huni eylemleri yürütüyorsanız, bu kullanıcıları yakalamak için sitenize bir TikTok pikseli yerleştirmeniz gerekir. Bu, Facebook veya Twitter için bir piksel yerleştirmek gibidir; bunu Google Etiket Yöneticinize yerleştirip gitmekten çekinmeyin.

    Yerleştirme TikTok, reklam yerleşiminizi seçerken size birkaç seçenek sunar, ancak yalnızca belirli kampanya hedefleri için. TikTok, Facebook gibi, BuzzVideo, Pangle, News Republic gibi reklam verebileceğiniz bir "uygulamalar ailesine" sahiptir, ancak bunlar çoğunlukla ABD dışında reklam yapıyorsanız yararlıdır. Reklamlarınızın TikTok'un algoritmasına göre bu uygulamalara otomatik olarak yerleştirilmesini seçebilir veya reklamlarınızın nerede görünmesini istediğinizi belirtebilirsiniz.

    Derinlemesine hedefleme, giyim ve cihazlardan teknolojiye ve seyahate kadar insanların TikTok'ta takip ettiği çeşitli konuları içeren "ilgi alanları" altındadır. Bu ilgi alanı kategorileri oldukça geniştir, bu nedenle paranızın karşılığını en çok alacağınız yer, mevcut veritabanınızdan özel veya benzer bir kitle oluşturabilirsiniz.

    Bütçe ve teklif Günlük

    Bütçenizi doldurun ve önceki adımda bölünmüş bir test seçtiyseniz, çalışmasını istediğiniz tarihleri seçin. Daha sonra tıklama başına teklifinizi veya dönüşümünüzü veya görünümünüzü (kampanya için belirlediğiniz hedef ne olursa olsun), dağıtım türünü seçebilir ve analizlerinize dahil etmek isteyebileceğiniz üçüncü taraf izleme bağlantılarını girebilirsiniz. İşte TikTok'un desteklediği üçüncü taraf ölçüm platformlarının tam listesi.

    Günlük bütçenizin 200 TL ve üzeri olması gerektiğini unutmayın. Hedef kitlenizin TikTok'ta en çok hangi saatlerde aktif olduğunu biliyorsanız bu bölümde gün bölümlendirme ve sıklık sınırlarını seçebilirsiniz.

    4: TikTok reklamlarınızı oluşturun

    İşletmenizin kendi bünyesinde bir yaratıcı ekip, yaratıcı bir ajans veya ekipte bir kameraman yoksa korkmayın. TikTok gerçekten kullanıcı tarafından oluşturulan içerik için bir platformdur ve reklam oluşturma sürecinde yardımcı olacaktır.

    Özellikler için aşağıdaki ekran görüntüsüne bakın. TikTok reklamları oluşturmanın en iyi yanı, platformun yüklenen görüntülerden eşleşen bir arka plan izine sahip bir video oluşturmanıza yardımcı olmasıdır. Tipik olarak, stok görüntülerden bir video oluşturmanızı önermem, ancak TikTok videoları kısa ve gündeliktir. Ne kadar az gösterişli görünürse, o kadar ilgi çekici olabilir.

    5.Faturalandırma ve ödemeyi ayarlayın

    Sadece fatura bilgilerinizi ve ödemenizi girin ve TikTok reklamlarını yayınlamaya başlayabilirsiniz!

    TikTok reklamlarınız hakkında raporlama

    TikTok, seçtiğiniz zaman aralığı içinde reklamlarınızdan alınan tüm verileri gösteren bir kontrol paneline sahiptir. Gösterge tablosu, hedefinize (ör. BGBM veya TBM) ve reklam grubunuzu oluştururken seçtiğiniz ayarlardan herhangi birine göre filtrelenebilir. Hepsinden iyisi, TikTok raporlarınızı dışa aktarmanıza izin verir!

    Haftalık raporlamanızı kolaylaştırmak için özel raporlar da oluşturabilirsiniz. Bunlar, TikTok'un sağladığı veya sıfırdan hazırlanmış şablonlardan oluşturulabilirsiniz.

Kazım Akyıldız