Nasıl Google Analytics İçin UTM Oluşturulur?

UTM nedir? Nasıl Google Analytics için UTM oluşturulur.

Google UTM Oluşturucu

UTM Nedir?

UTM ”,“ Urchin tracking module ”anlamına gelir. Urchin Software Corporation, 2005 yılında Google tarafından satın alındı ve yazılımları, şimdi Google Analytics olarak bildiğimiz şeyin temelini attı.

Google Analytics UTM Oluşturucu

Reklamınızda (ör. bir web reklamında veya e-postada) bir URL bulunuyorsa bu URL’ye parametreler ekleyebilirsiniz. Bu parametreler sayesinde reklamın göründüğü site, kampanya adı, reklamda kullandığınız anahtar kelimeler gibi kampanyayla ilgili önemli raporlama verilerini elde edebilirsiniz. Aşağıda, bu tür parametrelerin yer aldığı URL’lere bir örnek verilmiştir.

Eğer Google Ads reklamları kullanıyorsanız Google Analytics ile Google Ads'i bağlanırsa otomatik olarak algılar ve değerler Google Analytics'eayrıca UTM gerek yoktur.

google analytics utm oluşturucu

Örnek:

http://www.örnek.com/?utm_source=reklamsitesi&utm_campaign=reklamkampanyasi&utm_term=reklamanahtarkelimesi

Bu konuda hemGoogle URLoluşturucu hemde Facebook reklamları içindeFacebook URLoluşturucu kullanabilirsiniz.

Facebook UTM Oluşturucu

Facebook UTM oluşturucu

Google Analytics'ten UTM Kampanyaları Görüntüleme

Google Analytics’te edinme kampanyalar sekmesinde kampanyalarınızı izleyebilirsiniz.

google analytics kampanyalar sekmesi

Kazım Akyıldız