UTM nedir? Nasıl Google Analytics için UTM oluşturulur.
UTM ”,“ Urchin tracking module ”anlamına gelir. Urchin Software Corporation, 2005 yılında Google tarafından satın alındı ve yazılımları, şimdi Google Analytics olarak bildiğimiz şeyin temelini attı.
Reklamınızda (ör. bir web reklamında veya e-postada) bir URL bulunuyorsa bu URL’ye parametreler ekleyebilirsiniz. Bu parametreler sayesinde reklamın göründüğü site, kampanya adı, reklamda kullandığınız anahtar kelimeler gibi kampanyayla ilgili önemli raporlama verilerini elde edebilirsiniz. Aşağıda, bu tür parametrelerin yer aldığı URL’lere bir örnek verilmiştir.
Eğer Google Ads reklamları kullanıyorsanız Google Analytics ile Google Ads'i bağlanırsa otomatik olarak algılar ve değerler Google Analytics'eayrıca UTM gerek yoktur.
Örnek:
Bu konuda hemGoogle URLoluşturucu hemde Facebook reklamları içindeFacebook URLoluşturucu kullanabilirsiniz.
Google Analytics’te edinme kampanyalar sekmesinde kampanyalarınızı izleyebilirsiniz.